Veel gestelde vragen
Teamviewer support MAC OS X
Teamviewer support Microsoft Windows
Login
Het standaard IP-adres van de S-serie VoIP PBX is 192.168.5.150.
De standaard gebruikersnaam en het wachtwoord van het administrator-account in de S-serie VoIP PBX is "admin" en "password".
Voor een betere beveiliging raden wij u ten zeerste aan het standaard wachtwoord bij uw eerste login meteen te veranderen.
Klik op Yeastar FAQ en ga naar "My Settings". Verander hier het wachtwoord, nadat u zich heeft aangemeld in de Web interface.
Yeastar FAQ
De gebruikersnaam is het extensie nummer (bijv. "1000") en het bijbehorende standaard wachtwoord is "pass" gevolgd door het extensie nummer (in ons voorbeeld: "pass1000").
Wij raden uw aan om het wachtwoord van deze gebruiker zo snel mogelijk te veranderen.
Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Extensions". Nu kunt u op de Extension-pagina het wachtwoord wijzigen bij "User Password".
Yeastar FAQ
Op de login pagina kunt u kiezen voor "Forgot Password?”.
Om gebruik te kunnen maken van deze functie dient een e-mail adres aan de gebruiker te zijn gekoppeld.
Als administrator is dit in te stellen door op Yeastar FAQ te klikken en vervolgens op "My Settings".
Yeastar FAQ
Een extensie gebruiker dient bij "Me" om een e-mail adres in te voeren.
Yeastar FAQ
Men dient op voorhand de juiste e-mailinstellingen geconfigureerd en getest te hebben. Ga naar "Settings" -> "System" -> "Email" en voer het e-mail adres in samen met een wachtwoord, SMTP, POP3 en poorten. En indien nodig "enable SSL/TLS".
Yeastar FAQ
Hoe is nu het wachtwoord te resetten?
1. Klik onderaan de login pagina op "Forgot Password?".
Yeastar FAQ
2. Voer de gebruikersnaam in (extension number) en de PBX zal vervolgens een e-mail versturen naar het bijbehorende e-mail adres.
Yeastar FAQ
3. Open de e-mail en klik op de link om het wachtwoord te resetten.
Let op: De link werkt alleen binnen het lokale netwerk van de PBX en is slechts gedurende 30 minuten bruikbaar.
4. Stel nu een nieuw wachtwoord in.
Yeastar FAQ
Extensions
Ga naar "Settings" -> "General" -> "Preferences" en configureer een nieuwe reeks bij "User Extensions".
Yeastar FAQ
Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Extensions". Klik hier op de extensie pagina op "Add".
Kies voor "FXS" bij "Type" en kies de FXS poort.

Opmerking:
  • Extensies op de S-Serie VOIP PBX kunnen zowel van het type "SIP", "IAX" en "FXS" zijn en naast elkaar voorkomen.
  • Indien er is gekozen voor het type "FXS", dan dient er ook een FXS poort te worden selecteren. Als de FXS poort de kleur ROOD heeft in de lijst, dan geeft dit aan dat de poort al in gebruik is. Als de poort ZWART van kleur is, dan is deze beschikbaar.
    Yeastar FAQ
De S-Serie VoIP PBX is te gebruiken met vele verschillende merken telefoons, zoals Yealink, Grandstream, Cisco, Polycom, Snom, etc.
Voor meer informatie, kijk op de volgende pagina: Auto Provisioning on the Yeastar S-Series VoIP PBX.
1. Maak op de router een port-forward aan voor de volgende poorten:
UDP (SIP): 5060
UDP (RTP): 10000-12000

2. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "General" -> "SIP" -> "NAT".
Als men de beschikking heeft over een vast publiek IP, vul deze dan in bij "External IP Address" bij de "NAT settings". Heeft men niet de beschikking over een vast publiek IP, vul dan een domeinnaam / publieke hostnaam in bij "External Host" op de NAT settings pagina.

3. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Extensions".
Kies de extensie waarop geregistreerd gaat worden vanaf een andere locatie, klik op Yeastar FAQ, ga naar "Advanced" en activeer "NAT" en "Register Remotely".

4. Deze extensie is nu klaar om vanaf afstand te worden gebruikt.
Meer informatie is te vinden in de handleiding: MyPBX_RemoteConnection_Manual_en.pdf
De Mobility extensie wordt gebruikt om een mobiel telefoonnummer te koppelen met een extensie. Dit mobiele nummer heeft vervolgens dezelfde status als deze extensie, zoals: interne gesprekken voeren, uitgaande gesprekken voeren (over de PBX), voicemails beluisteren, enz.
Wanneer de gebruiker zijn mobiele nummer gebruikt om te bellen naar de PBX, dan zal de PBX het behandelen alsof het een lokale extensie is en is er een kiestoon te horen.

Volg de onderstaande stappen om de mobility extensie te configureren;
  1. 1. Klik op "Settings" -> "PBX" -> "Extensions" en ga naar de extensie pagina. Klik op "Edit".
  2. 2. Op het tabblad "Basic" kan een mobiel telefoonnummer ingevoerd worden bij "Mobile Number".
    Yeastar FAQ
  3. 3. Klik op "Features" en ga naar de "Mobility Extension" instellingen.
    Zodra de mobility extensie is geactiveerd, krijgt dit mobiele nummer dezelfde status als deze extensie. Het zal gelijkertijd overgaan als er gesprekken via de wachtrij of belgroep zijn. (Activeer hiervoor de functie "Ring simultaneously").
Opmerking:
  1. 1. Als de Mobility extension een intern nummer kiest zal het interne nummer zichtbaar zijn in plaats van het mobiele telefoonnummer.
  2. 2. De Mobility extension kan niet worden gebruikt als de call back functie is geactiveerd.
SIP forking is dat men gelijkertijd meerdere toestellen op dezelfde extensie kan registreren en laten werken. Dit kan met maximaal 5 toestellen tegelijk.
Klik op “Settings" -> "Add/Edit Extension" en pas het aantal Concurrent Registrations aan.
Yeastar FAQ
In de S-Serie is er een functie genaamd "Extension Group". Aan deze groep kunnen extensies worden toegevoegd om bijvoorbeeld dezelfde actie voor de hele groep uit te voeren.

Een extensie groep wordt als volgt aangemaakt:
  1. 1. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Extension Group" en klik op "Add".
  2. 2. Maak een groep aan door een naam in te vullen en de gewenste extensies toe te voegen.
    Yeastar FAQ
  3. 3. Zodra de groep is aangemaakt kan men de groep selecteren, in plaats van bij iedere extensie los een bepaalde acties te moeten uitvoeren. Bijvoorbeeld bij het aanmaken van een wachtrij.
    Yeastar FAQ
Trunks
1. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Trunk" en klik op Yeastar FAQ om een trunk toe te voegen.

2. Selecteer het protocol en het trunk type.
Yeastar FAQ
3. Voer de door de provider aangeleverde gegevens in.

Bijvoorbeeld:
Provider Name: VoipQ
Hostname/IP: de SIP server (bijv. trunk.voipq.net)
Poot: 5060
Domain: de SIP server (bijv. trunk.voipq.net)
Username: de gebruikersnaam (bijv. 14141*200 )
Password: het wachtwoord
From user: meestal gelijk aan de gebruikersnaam of het telefoonnummer (bijv. 31157640764)

4. Meer informatie is te vinden in de handleiding: S-Series VoIP PBX Administrator Guide.
Call Control
  1. 1. Ga naar "PBX Monitor" -> "Trunk" om de status van de trunk te controleren. Deze dient geregistreerd en beschikbaar te zijn.
  2. 2. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Call Control" -> "Outbound Routes" en klik op Yeastar FAQ om een outbound route toe te voegen.
  3. 3. Vul het formulier in en klik op Save. In het voorbeeld gaan de extensies 1000, 1005 en 1006 uitbellen over FXO1-7.
Kijk voor meer informatie in de handleiding: S-Series VoIP PBX Administrator Guide.
Yeastar FAQ
  1. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Call Control" -> "Inbound Routes" en klik op Yeastar FAQ om een inbound route toe te voegen.
  2. Selecteer bij het toevoegen om welke trunk het gaat en welke DID. Selecteer vervolgens de bestemming (bijvoorbeeld een IVR) en, of dit aan de hand van "time conditions" moet variëren.
    Kijk voor meer informatie in de handleiding: S-Series VoIP PBX Administrator Guide.
    Yeastar FAQ
  1. 1. Ga naar "PBX" -> "Call Control" -> "Time Conditions" en voeg de voorwaarden of vakanties toe.
    Yeastar FAQ
  2. 2. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Call Control" -> "Inbound Routes" en klik op Yeastar FAQ om de inbound route aan te passen.
  3. 3. Vink "Enable Time Condition" aan en klik op Yeastar FAQ, selecteer de "Time condition" en selecteer de bestemming. De bestemming voor de tijden die buiten de geselecteerde tijden vallen stel je in bij "[other time]".
    Yeastar FAQ
1. Bekijk de functie codes op de inbound route pagina. Er zijn drie beschikbare codes: "*801", "*802" and "*800."
"*800" wordt gebruikt om de tijdcontrole weer in te schakelen, zoals het volgens de tijd op dat moment actief zou zijn.
Yeastar FAQ
2. Gebruik de code "*801" om de tijdcontrole te deactiveren (in dit geval "Workday") en een andere bestemming te activeren.

3. De handmatig uitgezette Time Condition krijgt een groene markering.
Yeastar FAQ
4. Om alles terug te zetten zoals het was geconfigureerd, dient de code "*800" te worden gebruikt. (Zoals in het voorbeeld.)
Door middel van de Autoclip functie registreert de S-serie VoIP PBX telkens van elke extensie welk nummer wordt gekozen.
Als het gebelde nummer terugbelt, zal de PBX de oproep doorzetten naar het toestel dat dit nummer recent heeft gebeld.

Om AutoCLIP in te stellen:
  1. 1. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Call Control" -> "AutoCLIP Routes" en open de AutoCLIP configuratie pagina.
  2. De velden voor Autoclip:
Record Keep Time: hoe lang ieder record in de Autoclip Lijst zal worden behouden.
Digits Match: hoeveel cijfers van het telefoonnummer worden gebruikt om een inkomend telefoonnummer te kunnen koppelen via de Autoclip lijst.
Member trunks: bij welke trunks moet AutoCLIP worden gebruikt.
Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Call Control" -> "AutoCLIP Route", klik op "View AutoCLIP List" om de lijst te bekijken.
Gesprekken
Dat komt omdat er onbeluisterde voicemails zijn. Bel "*2" om ernaar te luisteren. Er zal geen pieptoon meer zijn als alle voicemails zijn beluisterd.
Call Features
De Blacklist wordt gebruikt om nummers te filteren. Als een nummer op de Blacklist staat kan de gebruiker het nummer niet bellen of door het nummer worden gebeld. De nummers op de Whitelist kan men te allen tijde bellen.

Opmerking:
Men kan cijfers en patronen invoeren in de Blacklist / Whitelist.

Een voorbeeld:
Stel dat men wil voorkomen dat er naar nummers beginnend met 0592 wordt gebeld, maar de reeks 05925503301-05925503309 dient wel beschikbaar te blijven. Men zet dan "0592550330z" op de whitelist en "0592" op de blacklist.

De Whitelist heeft een hogere prioriteit dan de Blacklist.
Voice Prompts
De S-serie heeft hiervoor twee mogelijkheden: handmatig of direct downloaden via de web interface.

Handmatig:

Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Voice Prompts" -> "System Prompt"
Zoek een lokaal ".tar" bestand en klik op "Upload"


Download online:

Ga naaro "Settings" -> "PBX" -> "Voice Prompts" -> "System Prompt"
klik op "Download Online Prompt" en kies welke moet worden ingesteld.
Yeastar FAQ
Overig
Om wijzigingen toe te passen dient er op "Apply" geklikt te worden, rechts bovenin de pagina.
De S-serie VoIP PBX ondersteunt drie Ethernet-modi: Single, Dual en Bridge.

Single: maakt alleen gebruik maken van de LAN-poort, de WAN-poort is uitgeschakeld.
Dual: beide poorten worden gebruikt. Maar het is noodzakelijk om de standaard interface op netwerkconfiguratiepagina te kiezen.
Bridge: de LAN-poort wordt gebruikt voor de uplink verbinding. De WAN-poort zal worden gebruikt als bridge voor aansluiting op een PC.
Als de Ethernet mode ingesteld staat op "dual", gaat al het netwerk verkeer over de default interface tenzij er een "Static Route" is aangemaakt.
  1. Ga naar "Settings" -> "System" -> "User Permission", klik op Yeastar FAQ op de User Permission pagina.
  2. Vink het vakje voor de toestemming aan die u wilt toewijzen.
    Yeastar FAQ
  1. Ga naar "Settings" -> "PBX" -> "Recording".
  2. Hier kan worden ingesteld wat te doen bij interne gesprekken: "Internal Calls Being Recorded Prompt" en wat bij publieke gesprekken: "Outbound/Inbound Calls Being Recorded Prompt".
    Yeastar FAQ